Mic dejun pentru diabetici

Mic dejun pentru diabetici

Articolul de azi vorbeste despre cel mai bun mic dejun pentru diabetici.

Stiu ca va este greu sa gasiti variante satioase, dar si sigure pentru glicemie mai ales pentru ca cele mai populare variante de mic dejun sunt bogate in carbohidrati.

CLINICA VIRTUALA

clinica@diabet-si-nutritie.ro
Persoanele cu diabet trebuie sa isi monitorizeze frecvent glicemia si sa isi numere carbohidratii. Cand luati in considerare variantele bune pentru un mic dejun pentru diabetici ganditi-va in primul rand la:

  • alimentele bogate in fibre;
  • alimente ce contin grasimi sanatoase;
  • alimente ce au un continut moderat spre mic de carbohidrati.

MIC DEJUN PENTRU DIABETICI

PRIMUL ALIMENT RECOMANDAT

Sa incepem cu primul aliment pe care vi-l recomand pentru micul dejun si anume ouale. Ouale reprezinta o alegere delicioasa si versatila pentru micul dejun al diabeticilor.


Ele au putine calorii si multe proteine. Spre exemplu un ou mare contine:

  • 70 de calorii;
  • 6 grame de proteine;
  • mai putin de 1 gram de carbohidrati.

Puteti consuma ouale in mai multe feluri:

  • fierte tari;
  • omleta fara ulei;
  • oua romanesti.

Mai mult, pe langa oua puteti adauga legume: ardei, rosii, ceapa verde, castraveti si exemplele pot continua.

AL DOILEA ALIMENT RECOMANDAT

Urmatorul aliment recomandat ca mic dejun pentru diabetici este iaurtul grecesc la care puteti adauga cu succes fructe de padure. Acesta este delicios, hranitor si contine putine calorii. Pe langa fructele de padure, ii puteti adauga iaurtului si cateva nuci pentru a-l face si mai gustos.

AL TREILEA ALIMENT RECOMANDAT

A treia idee pentru un mic dejun perfect echilibrat este budinca de seminte de chia lasata sa se odihneasca peste noapte.

Semintele de chia reprezinta o idee buna daca suferiti de diabet zaharat pentru ca ele sunt bogate in fibre si acizi grasi omega 3. Mai mult semintele de chia sunt sarace in carbohidrati. Chiar daca 28 de grame de seminte de chia contin 12 grame de carbohidrati, 9,8 grame sunt reprezentate de fibre, iar acestea nu au un impact important asupra glicemiei.

Fibrele solubile din semintele de chia pot ajuta la reducerea glicemiei prin reducerea vitezei cu care alimentele se absorb la nivel intestinal.

Pentru a face budinca de seminte de chia, puneti 28 de grame intr-o cana ce contine lapte de migdale neindulcit, adaugati si putina esenta de vanilie. Amestecati bine si lasati la frigider peste noapte. Pentru a face budinca mai delicioasa ii puteti adauga niste afine sau capsune. De asemenea daca o preferati mai dulce ii puteti adauga indulcitor din stevie.

AL PATRULEA ALIMENT RECOMANDAT

A patra idee pentru micul dejun este avocado. Despre avocado am mai vorbit si in mod sigur stiti deja cat este de potrivit pentru diabetici. El contine fibre si acizi grasi nesaturati care pot preveni cresterea glicemica dupa masa. Puteti consuma avocado ca atare sau sub forma de guacamole.

AL CINCILEA ALIMENT RECOMANDAT

Continuam cu alta idee si anume branzica de vaci, aceasta este gustoasa, cremoasa si potrivita pentru diabetici. In plus, s-a demonstrat ca lactatele scad insulino-rezistenta, atat de problematica in cazul persoanelor cu diabet zaharat.

AL SASELEA ALIMENT RECOMANDAT

O alta idee de mic dejun este branza tofu alaturi de legume precum rosii, castraveti, ceapa, ardei si nu numai. Branza tofu reprezinta o idee minunata si versatila de mic dejun pentru persoanele cu diabet zaharat pentru ca are un numar scazut de carbohidrati, dar si multe proteine si grasimi sanatoase. Chiar daca branza tofu este in general indicata pentru pranz, o puteti savura si la micul dejun.

PE SCURT

Alegerea unui mic dejun potrivit pentru diabetici poate fi greoaie, insa va puteti ajuta de variantele expuse pe scurt in acest tutorial. In acest fel veti putea tine sub control glicemia.

Va invitam sa lecturati si articolul nostru: Morcovii si diabetul.

Nu uitati sa dati Like paginii noastre de FaceBook: Diabetolog.

Pentru Dr. Petrache accesati:

Pentru tutoriale GRATUITE despre diabet si stil de viata sanatos accesati canalul de YouTube: Dr. Petrache.

Colegii de la Retete pentru diabetici va propun pentru micul dejun reteta de: Omleta cu branza si spanac.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *