Cum scad trigliceridele?

Cum scad trigliceridele?

Articolul de astazi abordeaza modul in care puteti scadea in mod natural trigliceridele.

CE SUNT TRIGLICERIDELE?

Trigliceridele reprezinta un tip de grasime ce se gaseste in sange.

Dupa ce mancam, organismul converteste caloriile in plus in trigliceride si le pastreaza in celulele grase pentru a le putea utiliza mai tarziu pentru energie.

Avem de nevoie de trigliceride pentru energie pe perioada postului, insa un nivel crescut de trigliceride in sange poate creste riscul de boala cardiovasculara.

Obezitatea, diabetul zaharat necontrolat, consumul regulat de alcool, dar si o dieta hipercalorica pot contribui la un nivel crescut de trigliceride.

Astazi abordam cateva metode naturale pentru scaderea trigliceridelor.

PRIMUL PAS …

Primul pas este scaderea in greutate.

De fiecare data cand consumati mai multe calorii decat aveti nevoie, organismul transforma aceste calorii in trigliceride si le depoziteaza in celulele grase, tocmai de aceea scaderea in greutate reprezinta un mod eficient de scadere a nivelului trigliceridelor.

Studiile au aratat ca o pierdere de circa 5 chiar 10% din greutatea corporala poate duce la reducerea trigliceridelor cu 40 mg/dl.

AL DOILEA PAS …

Un alt pas pentru reducerea trigliceridelor este reducerea consumului de zahar. Zaharul in plus din dieta se transforma in trigliceride.

Scaderea consumului de zahar sau chiar renuntarea la zahar va ajuta la scaderea trigliceridelor. Chiar si simpla inlocuire a bauturilor cu zahar cu apa poate duce la scaderea trigliceridelor cu circa 30 mg/dl.

O dieta saraca in carbohidrati va ajuta de asemenea la scaderea nivelului trigliceridelor. La fel ca si zaharul, carbohidratii in plus din dieta sunt transformati in trigliceride si sunt pastrati in celulele grase. O dieta saraca in glucide a fost asociata cu un nivel scazut de trigliceride.

AL TREILEA PAS …

Consumati mai multe fibre. Fibrele se gasesc in fructe, legume si cereale integrale. Includerea mai multor fibre in dieta zilnica poate reduce absorbtia grasimilor si a zaharului de la nivelul intestinului subtire, ceea ce ajuta la reducerea trigliceridelor.

AL PATRULEA PAS …

Exercitiu fizic regulat va ajuta de asemenea.

Colesterolul bun sau HDL colesterolul are o relatie inversa cu trigliceridele, ceea ce inseamna ca un nivel crescut de colesterol bun poate ajuta la scaderea trigliceridelor.

Gimnastica aerobica poate creste nivelul HDL colesterolului, iar daca reusiti sa si scadeti in greutate, rezultatul va fi ideal. Beneficiul exercitiului fizic asupra trigliceridelor este mai evident in cazul unui efort fizic de rezistenta, care se desfasoara in continuu, are intensitate medie si durata lunga.

AL CINCILEA PAS …

Un alt pas ce va ajuta in scaderea trigliceridelor este evitarea grasimilor trans. Grasimile artificiale trans reprezinta un tip de grasimi ce sunt adaugate la alimentele procesate pentru a le prelungi termenul de valabilitate.

Grasimile trans se gasesc in mod comun in alimentele prajite comerciale si alimentele coapte cu uleiuri partial hidrogenate. Din cauza proprietatilor inflamatorii, grasimile trans sunt responsabile de foarte multe probleme de sanatate, inclusiv cresterea colesterolului rau sau a LDL colesterolului si odata cu acesta aparitia bolilor de inima. Consumul de grasimi trans poate creste si nivelul trigliceridelor.

AL SASELE PAS …

Consumati peste gras de doua ori pe saptamana. Pestele gras este recunoscut pentru beneficiile in sfera cardiovasculara, dar si pentru scaderea trigliceridelor. Aceasta calitate se datoreaza continutului crescut de acizi grasi omega 3, un tip de acizi grasi polinesaturati care este considerat esential, ceea ce inseamna ca trebuie sa il includeti in dieta. Somonul, heringul, sardinele, tonul si macroul sunt cateva tipuri de peste care sunt in mod special bogate in acizi grasi omega 3.

Cresteti consumul de grasimi nesaturate. Studiile arata ca grasimile mononesaturate si polinesaturate pot reduce nivelul trigliceridelor. Grasimile mononesaturate se gasesc in alimente precum uleiul de masline, nucile si avocado. Grasimile polinesaturate se gasesc in legumele uleioase si in pestele gras.

AL SAPTELEA PAS …

Stabiliti-va un orar regulat al meselor.

Insulino-rezistenta este un alt factor ce duce la cresterea trigliceridelor. Dupa ce consumati o masa, celulele de la nivelul pancreasului elibereaza insulina in sange. Insulina este apoi responsabila cu transportul glucozei catre celule, unde va fi utilizata pentru energie.

Daca aveti prea multa insulina in sange, organismul va deveni rezistent la aceasta si nu va mai folosi insulina eficient. Ca urmare a utilizarii ineficiente a insulinei glucoza si trigliceridele vor creste.

Daca va stabiliti un program de masa regulat puteti preveni insulino-rezistenta si cresterea trigliceridelor. Indiferent de numarul de mese pe care le aveti zilnic, consumul de alimente la aceiasi ora poate imbunatatii sensibilitatea la insulina si poate scadea nivelul trigliceridelor.

PASUL OPT …

Limitati consumul de alcool. Alcoolul este bogat in zahar si are multe calorii. Daca aceste calorii raman neutilizate, ele pot fi convertite in trigliceride si pastrate in celulele grase.

Un consum regulat de alcool poate creste trigliceridele cu pana la 53%, chiar daca nivelul trigliceridelor este normal la inceput.

PASUL NOUA …

Mancati mai multe nuci.

Nucile aduc o doza concentrata de fibre, acizi grasi omega 3 si grasimi nesaturate care ajuta impreuna la scaderea trigliceridelor.

Nucile recomandate sunt:

  • migdalele;
  • arahidele;
  • alunele de padure;
  • fisticul;
  • nucile de brazilia;
  • nucile de macadamia.

Aveti insa in vedere ca nucile sunt bogate in calorii. Douazeci si trei de migdale au circa 163 calorii, in concluzie moderatia este cheia.

CONCLUZIA

Pe scurt dieta si stilul de viata au o influenta majora asupra trigliceridelor din sange.

Alegeti alimentele sanatoase, grasimile nesaturate in locul grasimilor trans, reduceti consumul de carbohidrati, faceti exercitiu fizic regulat pentru a va reduce nivelul trigliceridelor.

Cu cateva modificari simple ale stilului de viata puteti reduce trigiliceridele si va puteti imbunatatii starea de sanatate.

Nu uitati sa dati Like paginii noastre de FaceBook: Diabetolog.

Va invitam sa lecturati si articolul nostru: Ce sunt trigliceridele?

Pentru consultatii la Dr. Petrache accesati:

Pentru tutoriale video GRATUITE accesati canalul de YouTube: Dr. Daniela Petrache.

Pentru un desert delicios incercati reteta de Biscuiti pentru diabetici descrisa pas cu pas pe blogul nostru culinar Retete pentru diabetici.

Pentru sprijin si suport persoanele cu diabet zaharat sunt asteptate pe grupul nostru: Despre diabet si nutritie.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *