Cele mai bune legume pentru diabetici

Cele mai bune legume pentru diabetici

Articolul de azi vorbeste despre cateva din cele mai bune legume pentru diabetici.

Trebuie sa stiti ca in general un consum regulat de fructe si legume reprezinta baza unei alimentatii sanatoase.

CELE MAI BUNE LEGUME PENTRU DIABETICI

MORCOVII

Fibrele din legumele fara amidon ne ajuta sa ne simtim satui mai mult timp. De asemenea morcovii reprezinta o sursa importanta de vitamina A, vitamina ce ajuta la cresterea imunitatii si la mentinerea unei vederi sanatoase.

Va recomandam reteta noastra de: Supa crema de morcovi.

BROCCOLI

Broccoli va ajuta la mentinerea unei stari importante de satietate, iar fibrele din aceste legume actioneaza ca un probiotic.

Fibrele de acest fel sunt fermentate la nivel intestinal, in concluzie consumand broccoli ne mentinem flora intestinala sanatoasa.

In unele cazuri o dieta bogata in fibre ajuta la reglarea glicemiei si la metabolizarea eficienta a colesterolului. Broccoli, dar si conopida sunt ideale in acest sens.

Puteti incerca reteta de: Salata de broccoli si cartofi cu masline picante.

ZUCCHINI

Zucchini reprezinta o leguma nou aparuta la noi in tara, insa va recomand sa o consumati. Zucchini fac parte din cele mai bune legume pentru diabetici si sunt bogate in carotenoizi. Carotenoizi ajuta la mentinerea unei sanatati cardiovasculare si va protejeaza de anumite tipuri de cancer.

VARZA

Varza este o sursa importanta de vitamina C, de asemenea varza contine foarte multe fibre. Fibrele in cazul verzei va incetinesc digestia si in acest fel incetinesc absorbtia oricarui tip de aliment pe care il consumati alaturi de varza.

Odata cu incetinirea digestiei, se reduce si riscul de cresteri glicemice bruste.

SPANACUL

Spanacul precum orice alta leguma cu frunza verde reprezinta o sursa importanta de nutrienti cu putine calorii.

Spanacul asa cum stim din desenele animate din copilarie este extrem de bogat in fier, iar fierul reprezinta un mineral foarte important pentru organismul nostru. Puteti adauga spanacul la supa, la friptura sau alaturi de oua la micul dejun.

Va invitam sa incercati reteta noastra de: Calzone cu spanac si branza.

ROSIILE

Rosiile reprezinta o alta leguma indicata in diabet.

Rosiile sunt perfecte alaturi de sandvisul de dimineata. Nutrientii din rosii ajuta la reducerea riscului de boala cardiovasculara si anumite tipuri de cancer.

Puteti incerca reteta noastra de: Supa de rosii cu busuioc.

CASTRAVETII

Castravetii sunt de asemenea potriviti alaturi de un sandvis, castravetii sunt extrem de bogati in apa, iar aceasta va ajuta sa va mentineti o stare buna de hidratare.

LAPTUCA

Diferitele tipuri de laptuca sunt pline de nutrienti, de asemenea laptuca este bogata in fibre si apa.

Laptuca cu frunze rosii contine cantitatea recomandata zilnic de potasiu. Potasiul ajuta la fluidizarea sangelui si ne asigura o buna sanatate a oaselor.

Consumul altor alimente alaturi de laptuca va poate ajuta la incetinirea absorbtiei acestora, iar aceasta contribuie la un control glicemic ideal.

Puteti incerca reteta noastra de: Salata cu ardei si pere.

CIUPERCILE

Ciupercile sunt extrem de bogate in vitamina B.

Avand in vedere ca majoritatea diabeticilor tip 2 urmeaza tratament cu metformin, iar acest medicament este cunoscut pentru scaderea absorbtiei de vitamina B, ciupercile reprezinta o alegere minunata. Ciupercile sunt extrem de bogate in vitamina B.

Puteti incerca reteta noastra de: Supa cu ciuperci si cereale.

FASOLEA VERDE

Fasolea verde este perfecta pentru diabetici, fasolea verde contine vitamina C si vitamina A, de asemenea fasolea verde este bogata in fibre.

Nu va recomand consumul de fasole verde conservata pentru ca aceasta are un continut extrem de mare de sodiu.

Incercati pentru pranz reteta noastra de: Salata mexicana cu fasole verde.

Tineti minte ca nu exista o alegere rea atunci cand vorbim despre legume si consumul acestora in diabet.

In general, legumele fara amidon sunt sarace in carbohidrati si calorii.

Legume fara amidon sunt bogate in fibre, iar fibrele va pot aplatiza curba glicemica si pot reduce absorbtia carbohidratilor.

Nu este cazul sa evitati consumul de legume cu amidon, precum cartofii si porumbul. Si acest tip de legume contine nutrienti importanti si fibre, insa pentru un consum in siguranta trebuie sa va cantariti portiile si sa ajustati doza de insulina in cazul in care faceti tratament cu aceasta.

Va recomand o alimentatie variata bogata in legume si fructe.

Nu uitati sa dati Like paginii noastre de Facebook: Diabet zaharat, nutritie si boli metabolice.

Dr. Petrache va asteapta la consultatie in: Clinica Virtuala.

Va asteptam in grupul nostru de suport: Despre diabet si nutritie.

Pentru retete minunate, vizitati blogul nostru culinar: Retete pentru diabetici.

Pe canalul nostru de YouTube gasiti cele mai noi si populare tutoriale video de discutie legate de diabetul zaharat.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *