Ce paine pot consuma in diabet?

Ce paine pot consuma in diabet?

Am discutat intr-un articol precedent despre paine in general, in articolul de azi punem punctul pe „i” si va prezentam cu exactitate formele de paine indicate diabeticilor.

PAINEA DE CASA

Daca va produceti paine acasa, fie cu mana, fie cu masina de facut paine puteti utiliza spre binele dumneavoastra o cantitate mai mica de zahar.

Realizati-va propria paine si adaugati seminte in plus si cereale tocmai pentru a creste continutul nutritional al painii. Daca faceti paine in casa puteti adauga ingrediente care ii scad indicele glicemic.

Ingrediente bogate in fibre, bogate in proteine si bogate in grasimi va pot ajuta sa reduceti impactul painii asupra glicemiei. Aceste ingrediente pot include:

  • seminte de in;
  • seminte de chia;
  • tarate de grau;
  • ovaz.

O alta idee este inlocuirea a unei patrimi din faina normala cu o cantitate egala din alt tip de faina sau alt tip de ingrediente, mai sanatoase.

Ce paine pot consuma in diabet?

Ce paine pot consuma in diabet?

Spre exemplu daca in reteta aveti doua cani de faina, puteti inlocui jumatate de cana de faina cu jumatate de cana de seminte de in.

Inlocuirea fainii albe cu faina integrala sau faina de patiserie este o alta metoda de a reduce impactul painii asupra glicemiei.

Daca nu va faceti painea in casa, trebuie sa stiti ca majoritatea variantelor disponibile in mod industrial contin faina alba rafinata. Acest tip de faina nu contine fibre si va face ca glicemia sa creasca.

Chiar si painea din faina integrala poate fi realizata din faina integrala rafinata nu din grau macinat cu ajutorul pietrelor de moara.

Unele tipuri de paine care isi intituleaza produsul ca „sapte seminte” sau „noua seminte” utilizeaza aceste ingrediente doar in crusta, in timp ce miezul painii este realizat tot din paine integrala alba.


Verificati eticheta pentru a gasi produsul potrivit.

Iata in cele ce urmeaza cateva din cele mai potrivite tipuri de paine pentru diabetici.

PAINEA CU FAINA INTEGRALA IMBOGATITA CU FIBRE

Fibrele reprezinta un tip de carbohidrat pe care organismul nu il poate digera. Acestea pastreaza intestinul curat si cresc senzatia de satietate.

Fibrele va pot ajuta deasemenea la pastrarea unei glicemii normale. Studiile au arata ca fibrele solubile pot incetini rata digestiei si pot reduce cresterea glicemica dupa masa.

Tocmai de aceea se spune ca fibrele scad indicele glicemic al alimentelor. Daca adaugati fibre solubile la paine puteti reduce glicemia dupa msa.

Cu toate acestea painea din faina integrala imbogatita cu fibre are un continut crescut de carbohidrati, asadar se recomanda consumul cu moderatie.

PAINEA CU MULTE CEREALE

Alt tip de paine prietenoasa pentru diabetici este painea pentru sandvisuri cu multe cereale. O paine cu multe cereale are un continut crescut de carbohidrati dar are tendinta sa contina cereale integrale si nerafinate.

Acestea sunt foarte bogate in mod natural in fibre.

Ce inseamna asta?

Asta inseamna ca veti avea o glicemie mai mica dupa masa daca utilizati acest tip de paine. Atunci cand alegeti acest tip de paine este bine sa gasiti una care contine ingrediente ca:

  • ovaz;
  • quinoa;
  • in;
  • grau integral;
  • orez brun;
  • tarate;
  • orz.

Cerealele integrale au un indice glicemic mai mic ca faina din grau, de asemenea multe cereale contin diversi nutrienti precum zinc, vitamina E si proteine.

TORTILLA CU CONTINUT SCAZUT DE CARBOHIDRATI

De curand a aparut pe piata si tortilla cu un continut scazut de carbohidrati.

Painea de tip tortilla poate oferi o varianta gustoasa, versatila si uneori chiar mai sanatoasa pentru sandvisuri.

Producatorii de acest tip de paine au inceput sa ofere o gama variata de torille cu un continut scazut de carbohidrati la cererea consumatorilor atenti la stilul de viata. Multe din variantele de tortilla cu un continut scazut de carbohidrati au fibre adaugate pentru a reduce cantitatea de carbohidrati.

Unele tipuri de tortilla contin ingrediente cu continut scazut in carbohidrati precum pudra cu proteine din soia.

Oamenii pot utiliza tortilla cu un continut scazut in carbohidrati in acelasi mod in care utilizeaza painea normala. Isi impaturesc ingredientele din sandvisul favorit intr-o tortilla.

De asemenea puteti utiliza tortilla pentru mini pizza, burrito facut in casa si taco.

PAINEA FARA CEREALE

O alta varianta de paine prietenoasa pentru diabetici este painea fara cereale. Nu doar o alternativa, ci chiar cea mai buna alternativa pentru diabetici este painea ce nu contine nici faina, nici cereale.

Painea fara cereale incoltite reprezinta o sursa buna de fibre. Acest tip de paine este produsa din:

  • faina de migdale;
  • faina de cocos;
  • faina de in.

Atentie la continutul caloric al acestor tipuri de paine, verificati eticheta.

In concluzie, daca medicul dumneavoastra nu v-a interzis consumul de paine, nu trebuie sa o eliminati din alimentatie. Painea cu un continut scazut de carbohidrati, painea cu multe cereale, painea cu faina integrala reprezinta varianta cea mai buna pentru diabetici.

Un program fizic adaptat si consumul de alimente cu indice glicemic scazut reprezinta cea mai eficienta metoda pentru ca pacientii cu diabet sa isi controleze glicemia.

One comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *